Elk
jaar moslims in Indonesië hebben te maken met unieke problemen rond de
verschillen in de aanvankelijke vaststelling van de Ramadan en Eid
al-Fitr. Uniformiteit
kan soms voorkomen, maar het kan gewoon gezegd worden 'kans', omdat de
positie van de nieuwe maan is inderdaad geruststellend om te zien of
niet gezien te worden, niet omdat er al een compromis van tijd tot tijd.
Eigenlijk is het verschil 'slechts' verschil fiqhiyah alleen. Betekenis is al lange tijd een discussie en verschillen van de geleerden. Maar het is een zeer ongelukkig, werd later uitgebreid tot een sociaal probleem. Op
de dag dat we gelukkig zijn, iemand die maakt een platform te beledigen
en rol de bal een splitsing in het midden van de gemeente. Niet
alleen dat, zodra de incidentie van een vrouw die plaats 'uitgelokt' in
over een assemblage taklim, in de mate waarin verschillende breedtes
aan haar man in huis te kiezen!. Niet
om hetzelfde verhaal te vermelden over en, tussen een kind met zijn
vader, tussen buren, tussen families en misschien in een grotere schaal
dan dat.
Het zien van deze, soms is er een burst-burst 'stout' Ik heb vaak bij het invullen van het reciteren van de Ramadan en Eid al-Fitr tevoren. Ik zei onschuldig: "Hoe kunnen we dan compact strijd en lijden bij elkaar, terwijl voor compacte berlebaran en plezier met het nog niet? ". Het spijt ons persoonlijk, dit is zeer verontrustend, want ik nam een vijf jaar durende studie in Sudan, de verschillen in de bepaling van het begin en het einde van de ramadan heb ik net gevonden in de boeken van fiqh, maar niet in de echte wereld!. Moslims in Sudan, met inbegrip van de administratieve-compact, met de hand over deze kwestie in de bepaling van de bestaande regering. Nogmaals, heb ik vaak als commentaar: "Wat in Indonesië te veel slimme mensen goed? zodat alle kunnen hun eigen? terwijl in de Soedan is er geen slim he? zo gehoorzaam-gehoorzaam aan de regering in deze kwestie? ". In mijn hart heb ik bersu'udzhon met slimme mensen in Indonesië had, waarom zou niet te ontruimen de borst op de agenda van de symbolen van ukhuwah en eenheid. Zeker we allemaal verwachten niet dat de agenda ukhuwah en symbolen moet op het spel elk jaar, simpelweg omdat het etiket en de identiteit van de organisatie? Astaghfirullah ... hopelijk heb ik niet overdrijven de suudzhon.
Sorry dat ik niet nodig u uit om pessimistisch te zijn, maar juist het tegenovergestelde. Laten we eens kijken meer diepgaande kennis en bestaande problemen. Ik weet zeker dat ieder van ons de feestelijke Eid, symbolen missen, en zich verenigen het hele volk en natie ukhuwah. Diverse maatregelen hebben ook herhaaldelijk geprobeerd en geïmplementeerd. Wees belangrijk voor ons om de werkelijke omstandigheden en realiteit 'blik' voor een moment de lopende kwesties rond de bepaling van het begin en het einde van de Ramadan.
Een aantal van de stappen die zijn, bijvoorbeeld gebeuren; In de jaren 1990, wanneer de voorgestelde criteria om een referentie MABIMS met de criteria voor het islamitische kalender in Indonesië en ook in Brunei Darussalam, Maleisië en Singapore. Genoemde criteria zijn in het begin van de maand bepaald wanneer de hoogte van meer dan 2 graden, de afstand van de maan-zon hoek van meer dan 3 graden, en de leeftijd van de maan sinds ijtimak (maan en zon lijn van lengte) meer dan 8 uur. Sommige islamitische organisaties het ontvangen van deze criteria, maar sommige worden niet geaccepteerd.
Islamitische organisaties en voorlopige vaststelling van de Einde van de RamadanGrootste islamitische Indonesië organisatie bekend als Ulama Nadhatul Hilalnya Rukyatul methode, maar in feite al lang NU pesantren zijn het bestuderen van de astronomie en berekeningsmethoden aan de rukyatul Hilal te begeleiden. NU Tanfidz Lajnah Falakiyah zeer grondig en professioneel in het onderzoek naar de nieuwe stand van de maan van tijd tot tijd. Ik persoonlijk had een beetje 'berguru'kitab Riyadhus Sholihin. indirect aan de voorzitter van het Permanent Comite KH. Ghozali Masrurie-hafidzhohullah-, en ik ben zeer onder de indruk van de grondigheid en zijn houding, in vele opzichten, zoals de kwestie van het bepalen van het begin en het einde van de Ramadan. NU over de laatste ontwikkelingen in high-maanden gebruik van de criteria van ten minste 2 graden. Dit criterium verwijst naar de imkanur rukyah (mogelijke waarneming van de maan zal zichtbaar zijn)
Muhammadiyah is bekend door de wijze van berekening of berekening met behulp van de criteria wujudul Hilal. Wujudul vermelde criteria eerder deze maand de nieuwe maan wanneer de maan werd bepaald aan de horizon of een hoge positieve maanden het teken van de maan zet na zonsondergang. Dit betekent dat de hoogte van 0,2 graden in Muhammadiyah criteria werd beschouwd als het begin van de nieuwe maan. Naast Muhammadiyah gebruikt ook het principe van de criteria wujudul wilayatul hukmi maan, wanneer de maan bestaat al in sommige delen van Indonesië, dan wordt beschouwd als geldig in alle regio's van Indonesië recht.
Ondertussen PP Islamitische Unie (Persis) heeft ook de methode berekening (astronomische berekeningen) met behulp van de criteria wujudul Hilal voor heel Indonesië. Verschillende andere organisaties, zoals MMI en HTI bleef consistente wereldwijde rukyah methode door de rukyah in Saoedi-Arabische land. Aan deze kant zij in overeenstemming zijn met jumhur mening over de bepaling van het begin en het einde van de Ramadan. Raad van Islamitische Prosperous Justitie partij vóór 2006 ook zelfstandig uit te voeren berekeningen en rukyah aan het begin en einde van de Ramadan, Eid al-Adha en vast te stellen. Maar later vinden ze het handiger om te dienen de zaak is geheel in ulil Amri in deze regering. Diversiteit die er bestaat in dit geval echt eerlijk zijn als gevolgd door begrip en bereidheid in het gezicht. Het laagste niveau, met name tussen de leden van de gemeenschap.
Hoe de rol van de overheid?Opgericht de afdeling Religie en Rukyah afrekening dat de twee methoden met betrekking itsbatnya rukyah combineert. Elk jaar, in het bijzonder voor op Ramadan, Eid al-Fitr en Eid al-Adha, hoorzittingen gehouden met vertegenwoordigers ithbat alle grote islamitische organisaties in Indonesië. Niet alleen dat, ook gesproken over communicatie op een poging eenwording en uniformiteit in de wijze van vaststelling het begin en het einde van de Ramadan. Laatste inspanning is de geboorte fatwa Indonesische Ulema Raad (MUI) nr. 2/2004 over de noodzaak van de moslims om de regering de beslissing van te volgen bij het bepalen van het begin van de Ramadan, Eid al-Fitr en Eid al-Adha. Natuurlijk is dit een goede vooruitgang in deze nobele inspanning. Huiswerk dat overblijft is te gebruiken om een andere samenleving te hangen, om de urgentie van eenwording te realiseren, voor de creatie van de symbolen van de islam en ukhuwah groter."En wie verheft de symbolen, de symbolen van Allah, dan is het inderdaad het gevolg is van vroomheid van het hart" (Soera al-Hajj: 32)
Voor meer informatie over de problemen op het gebied van berekening Rukyat fikihnya objectieve discussie, kun je het volgende power point materialen. Kan nuttig en vrolijke begroeting zijn.
Het zien van deze, soms is er een burst-burst 'stout' Ik heb vaak bij het invullen van het reciteren van de Ramadan en Eid al-Fitr tevoren. Ik zei onschuldig: "Hoe kunnen we dan compact strijd en lijden bij elkaar, terwijl voor compacte berlebaran en plezier met het nog niet? ". Het spijt ons persoonlijk, dit is zeer verontrustend, want ik nam een vijf jaar durende studie in Sudan, de verschillen in de bepaling van het begin en het einde van de ramadan heb ik net gevonden in de boeken van fiqh, maar niet in de echte wereld!. Moslims in Sudan, met inbegrip van de administratieve-compact, met de hand over deze kwestie in de bepaling van de bestaande regering. Nogmaals, heb ik vaak als commentaar: "Wat in Indonesië te veel slimme mensen goed? zodat alle kunnen hun eigen? terwijl in de Soedan is er geen slim he? zo gehoorzaam-gehoorzaam aan de regering in deze kwestie? ". In mijn hart heb ik bersu'udzhon met slimme mensen in Indonesië had, waarom zou niet te ontruimen de borst op de agenda van de symbolen van ukhuwah en eenheid. Zeker we allemaal verwachten niet dat de agenda ukhuwah en symbolen moet op het spel elk jaar, simpelweg omdat het etiket en de identiteit van de organisatie? Astaghfirullah ... hopelijk heb ik niet overdrijven de suudzhon.
Sorry dat ik niet nodig u uit om pessimistisch te zijn, maar juist het tegenovergestelde. Laten we eens kijken meer diepgaande kennis en bestaande problemen. Ik weet zeker dat ieder van ons de feestelijke Eid, symbolen missen, en zich verenigen het hele volk en natie ukhuwah. Diverse maatregelen hebben ook herhaaldelijk geprobeerd en geïmplementeerd. Wees belangrijk voor ons om de werkelijke omstandigheden en realiteit 'blik' voor een moment de lopende kwesties rond de bepaling van het begin en het einde van de Ramadan.
Een aantal van de stappen die zijn, bijvoorbeeld gebeuren; In de jaren 1990, wanneer de voorgestelde criteria om een referentie MABIMS met de criteria voor het islamitische kalender in Indonesië en ook in Brunei Darussalam, Maleisië en Singapore. Genoemde criteria zijn in het begin van de maand bepaald wanneer de hoogte van meer dan 2 graden, de afstand van de maan-zon hoek van meer dan 3 graden, en de leeftijd van de maan sinds ijtimak (maan en zon lijn van lengte) meer dan 8 uur. Sommige islamitische organisaties het ontvangen van deze criteria, maar sommige worden niet geaccepteerd.
Islamitische organisaties en voorlopige vaststelling van de Einde van de RamadanGrootste islamitische Indonesië organisatie bekend als Ulama Nadhatul Hilalnya Rukyatul methode, maar in feite al lang NU pesantren zijn het bestuderen van de astronomie en berekeningsmethoden aan de rukyatul Hilal te begeleiden. NU Tanfidz Lajnah Falakiyah zeer grondig en professioneel in het onderzoek naar de nieuwe stand van de maan van tijd tot tijd. Ik persoonlijk had een beetje 'berguru'kitab Riyadhus Sholihin. indirect aan de voorzitter van het Permanent Comite KH. Ghozali Masrurie-hafidzhohullah-, en ik ben zeer onder de indruk van de grondigheid en zijn houding, in vele opzichten, zoals de kwestie van het bepalen van het begin en het einde van de Ramadan. NU over de laatste ontwikkelingen in high-maanden gebruik van de criteria van ten minste 2 graden. Dit criterium verwijst naar de imkanur rukyah (mogelijke waarneming van de maan zal zichtbaar zijn)
Muhammadiyah is bekend door de wijze van berekening of berekening met behulp van de criteria wujudul Hilal. Wujudul vermelde criteria eerder deze maand de nieuwe maan wanneer de maan werd bepaald aan de horizon of een hoge positieve maanden het teken van de maan zet na zonsondergang. Dit betekent dat de hoogte van 0,2 graden in Muhammadiyah criteria werd beschouwd als het begin van de nieuwe maan. Naast Muhammadiyah gebruikt ook het principe van de criteria wujudul wilayatul hukmi maan, wanneer de maan bestaat al in sommige delen van Indonesië, dan wordt beschouwd als geldig in alle regio's van Indonesië recht.
Ondertussen PP Islamitische Unie (Persis) heeft ook de methode berekening (astronomische berekeningen) met behulp van de criteria wujudul Hilal voor heel Indonesië. Verschillende andere organisaties, zoals MMI en HTI bleef consistente wereldwijde rukyah methode door de rukyah in Saoedi-Arabische land. Aan deze kant zij in overeenstemming zijn met jumhur mening over de bepaling van het begin en het einde van de Ramadan. Raad van Islamitische Prosperous Justitie partij vóór 2006 ook zelfstandig uit te voeren berekeningen en rukyah aan het begin en einde van de Ramadan, Eid al-Adha en vast te stellen. Maar later vinden ze het handiger om te dienen de zaak is geheel in ulil Amri in deze regering. Diversiteit die er bestaat in dit geval echt eerlijk zijn als gevolgd door begrip en bereidheid in het gezicht. Het laagste niveau, met name tussen de leden van de gemeenschap.
Hoe de rol van de overheid?Opgericht de afdeling Religie en Rukyah afrekening dat de twee methoden met betrekking itsbatnya rukyah combineert. Elk jaar, in het bijzonder voor op Ramadan, Eid al-Fitr en Eid al-Adha, hoorzittingen gehouden met vertegenwoordigers ithbat alle grote islamitische organisaties in Indonesië. Niet alleen dat, ook gesproken over communicatie op een poging eenwording en uniformiteit in de wijze van vaststelling het begin en het einde van de Ramadan. Laatste inspanning is de geboorte fatwa Indonesische Ulema Raad (MUI) nr. 2/2004 over de noodzaak van de moslims om de regering de beslissing van te volgen bij het bepalen van het begin van de Ramadan, Eid al-Fitr en Eid al-Adha. Natuurlijk is dit een goede vooruitgang in deze nobele inspanning. Huiswerk dat overblijft is te gebruiken om een andere samenleving te hangen, om de urgentie van eenwording te realiseren, voor de creatie van de symbolen van de islam en ukhuwah groter."En wie verheft de symbolen, de symbolen van Allah, dan is het inderdaad het gevolg is van vroomheid van het hart" (Soera al-Hajj: 32)
Voor meer informatie over de problemen op het gebied van berekening Rukyat fikihnya objectieve discussie, kun je het volgende power point materialen. Kan nuttig en vrolijke begroeting zijn.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar