Minggu, 24 Mei 2009

Kalaulah aku boleh merindu

Kalaulah aku boleh merindu.............
Maka engkaulah yang ku rindu
Kalau aku boleh berharap...
Engkaulah yang aku harap
Kalau aku boleh meminta...
Engkaulah yang kupinta
Engkau tercipta dalam sempurna
Dengan kudrat dan kemahaanNya
Engkau anggun dalam takdirnya
Dengan segudang nikmat yang Agung
Engkau adalah manusia dalam pesona
Menawan memikat hati...
Engkau begitu indah untuk dikatakan...
Keringlah lidahku tuk berucap
Menggungkapan kemahadahsyatan penciptamu...
Kalau boleh aku memohon...
Kalau doaku pantas didengarkan...
Kalau aku pantas tuk disandingkan
Kumohon sandingkanlah aku denganmu
Aku mohon pada pencipta keindahan ini
Karena semua adalah milik-Nya

Syair cinta seorang hamba
10 Nov 2007, 22.30 WIB

Tidak ada komentar:

Posting Komentar